Sytuacja epidemiczna w Polsce oraz związane z nią obostrzenia i wymogi sanitarne, wymogły na przewoźnikach weryfikację dotychczasowego spojrzenia na kwestię sprzątania taboru, stosowanych do tego środków oraz technologii wykonywania usługi. 

Zintensyfikowanie tych działań  wymusza z kolei zmiany m.in. w zakresie organizacji pracy zajezdni. Jednym słowem – COVID zmienił bardzo wiele na autobusowym zapleczu. Na przykładzie Pomorskiej Grupy Czystości i Dozoru, która profesjonalnie zajmuje się czyszczeniem taboru transportu publicznego w Polsce, pokazujemy, jak ten proces powinien przebiegać. W skali każdego miesiąca.

SPRZĄTANIE AUTOBUSÓW

Obecnie spółka PGCID świadczy serwisowe usługi dla czterech warszawskich przewoźników autobusowych. To: Arriva, Michalczewski, Mobilis i PKS Grodzisk.

Floty tych firm czyszczone są w następujący sposób:

  • Etap 1: Czyli wstępna dezynfekcja kabiny kierowcy wykonywana przez pilota zajezdniowego PGCiD po przekazaniu autobusu przez kierowcę liniowego. Następuje wtedy identyfikacja zabrudzeń biologicznych przedziału pasażerskiego plus wskazanie do serwisu doczyszczania oraz pełnej dezynfekcji
  • Etap 2: To serwis OC – pilot PGCiD przeprowadza kontrole OC wewnętrznych systemów. Potem następuje mycie zewnętrzne pojazdu – przejazd przez myjnie automatyczną, domywanie ręczne trudno dostępnych elementów i identyfikacja uszkodzeń i zarysowań poszycia pojazdu
  • Etap 3. Czas na sprzątanie wnętrza pojazdu, dezynfekcja stref dotykowych: poręcze, uchwyty, kasowniki, przyciski, biletomaty itp. oraz doczyszczanie pojazdów co 30 dni – czyli sprzątanie na wysoki połysk. Z kolei co 7 dni ma miejsce dezynfekcja 100% powierzchni pojazdów.

DEZYNFEKCJA ELEKTROSTATYCZNA

-„W ramach prewencji związanej z zagrożeniem koronawirusem wprowadziliśmy dodatkowe działania mające na celu ograniczenie ryzyka infekcji – mówi Łukasz Sołtys, prezes zarządu Pomorskiej Grupy Czystości i Dozoru. – Przeprowadziliśmy dodatkowe szkolenie pracowników ze szczególnym naciskiem na czynności poświęcone na dezynfekcję. Ponadto wyposażyliśmy pracowników w środki ochrony osobistej i wprowadziliśmy do stosowania preparatów dezynfekcyjnych na bazie chloru do prania mopów i ściereczek. Stosujemy też codzienną dezynfekcję pochwytów i uchwytów w autobusach środkiem ERG CleanSkin+ oraz wdrożyliśmy harmonogram dezynfekcji całościowej autobusów co 7 dni metodą elektrostatyczną. To moim zdaniem najwyższy poziom sprzątania miejskich autobusów w naszym kraju.”

Wybrana przez PGCID metoda dezynfekcji pojazdów polega na dodawaniu ładunku elektrycznego do kropelek środka dezynfekującego podczas procesu natryskiwania. To sprawia, że kropla zdecydowanie lepiej przywiera do każdej powierzchni, co powoduje, że ta metoda jest wyjątkowo skuteczna przy całkowitym pokrywaniu nawet najbardziej skomplikowanych powierzchni. A takich w autobusach nie brakuje…

Z kolei sam natrysk prowadzony jest poprzez bezprzewodowy opryskiwacz, zapewniający szybką i dokładną aplikację środków dezynfekcyjnych. To także gwarancja właściwego zabezpieczenie na okres do 7 dni oraz niższy (o ok. 65% ) koszt w porównaniu do tradycyjnej aplikacji.

Zakres podejmowanych działań przez PGCID pokazuje, że mycie autobusu „nie jedno ma imię”. Być może pandemia spowoduje, że cały czas rosnąca liczba serwisowych czynności zacznie być częściej delegowana na zewnętrz.  W ręce profesjonalnych czyścicieli.

Skontaktuj się z nami

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę PGCID Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dn. 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 133, poz. 883)

    Zadzwoń do nas

    Oddział Trójmiasto

    tel: 58 765 13 89

    Oddział Warszawa

    tel: 22 233 00 55

    Napisz do nas

    Zapraszamy również do kontaktu drogą mailową.

    biuro@pgcid.pl

    Skontaktuj się z nami

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę PGCID Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dn. 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r. Nr 133, poz. 883)

      Zadzwoń do nas

      Oddział Trójmiasto

      tel: 58 765 13 89

      Oddział Warszawa

      tel: 22 233 00 55

      Napisz do nas

      Zapraszamy również do kontaktu drogą mailową.

      biuro@pgcid.pl